Η Volvo φέρνει την πρώτη ζώνη ασφαλείας που προσαρμόζεται στο σώμα σου με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης
Η Volvo δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις όταν μιλάμε για ασφάλεια. Αν κάτι χαρακτηρίζει διαχρονικά τα αυτοκίνητα της σουηδικής φίρμας, είναι η εμμονή της με την προστασία των επιβατών όχι απλώς για να τηρεί τους κανονισμούς, αλλά για να θέτει νέα πρότυπα. Και όπως είχε κάνει το 1959 με τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, τώρα επανέρχεται με ένα νέο σύστημα που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα.
Η επόμενη μεγάλη εξέλιξη της Volvo στην παθητική ασφάλεια ακούει στο όνομα «πολυπροσαρμοζόμενη ζώνη ασφαλείας» και κάνει το ντεμπούτο της στο επερχόμενο ηλεκτρικό SUV EX60. Πρόκειται για ένα "έξυπνο" σύστημα συγκράτησης που αναγνωρίζει το σωματότυπο κάθε επιβάτη και προσαρμόζεται αυτόματα στις ανάγκες του, με στόχο να μεγιστοποιήσει την προστασία του σε περίπτωση σύγκρουσης.
Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς προεντατήρες που ενεργοποιούνται με την πρόσκρουση, η νέα αυτή ζώνη διαθέτει αισθητήρες καμπίνας και αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να καταγράψει πληροφορίες όπως η θέση του σώματος, ο σωματότυπος και οι συνθήκες του ατυχήματος. Αν για παράδειγμα ο επιβάτης είναι μεγαλόσωμος και η σύγκρουση σοβαρή, το σύστημα θα αυξήσει το φορτίο για να περιορίσει τον κίνδυνο τραυματισμού στο κεφάλι. Αντιθέτως, για έναν μικρότερο επιβάτη σε ελαφρύτερη σύγκρουση, η πίεση θα μειωθεί ώστε να αποφευχθούν θλάσεις ή κατάγματα στα πλευρά.
Η λογική είναι σαφής: μία ζώνη ασφαλείας δεν μπορεί να ταιριάζει σε όλους το ίδιο. Και η Volvo λέει “αρκετά” σε αυτό το one-size-fits-all.
Η νέα προσέγγιση δεν σταματά εκεί. Το όχημα αναλύει σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα από κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες και το σύστημα AI για να προβλέψει πιθανές συγκρούσεις και να ενεργοποιήσει έγκαιρα όλα τα απαραίτητα συστήματα προστασίας. Είναι ένα ακόμη βήμα προς τα λεγόμενα software-defined vehicles (SDV) τα αυτοκίνητα που βασίζουν την ασφάλεια, τη λειτουργία και την εμπειρία του οδηγού σε εξελιγμένο λογισμικό.
Αυτό το λογισμικό, όπως δηλώνει η Volvo, θα μπορεί να αναβαθμίζεται ασύρματα (OTA) με ενημερώσεις που στηρίζονται σε δεδομένα από πραγματικά ατυχήματα, βελτιώνοντας συνεχώς την απόδοση του συστήματος ασφαλείας. Δηλαδή, με κάθε νέο update, το αυτοκίνητο θα γίνεται λίγο πιο έξυπνο και πολύ πιο ασφαλές.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Volvo ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely, και η συνεργασία αυτή της δίνει σημαντικό πλεονέκτημα. Στην Κίνα βρίσκεται σήμερα η καρδιά της καινοτομίας γύρω από τα SDVs και η Volvo έχει πρόσβαση σε αυτή τη “δεξαμενή” τεχνολογίας. Δεν αποκλείεται λοιπόν το νέο σύστημα ζωνών να εμφανιστεί σταδιακά και σε άλλα μοντέλα του ομίλου από τη Lynk & Co μέχρι τη Zeekr ενώ είναι θέμα χρόνου να ακολουθήσουν και οι ανταγωνιστές.
Με το βλέμμα στραμμένο στην πλήρως ηλεκτρική εποχή και με σύμμαχο την τεχνητή νοημοσύνη, η Volvo δείχνει ξεκάθαρα τη φιλοσοφία της: κάθε επιβάτης έχει το δικό του προφίλ ασφάλειας και κάθε λεπτό που προηγείται μιας σύγκρουσης είναι πολύτιμο. Αν η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία, τότε το EX60 είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που σκέφτονται σαν γιατροί.
{alertInfo}Ακολουθήσετε το Tech News in Greek στο Facebook, στο X και στο Google News για να μαθαίνετε άμεσα όλα τα νέα.