Ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων εν κινήσει στη Βαυαρία



Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει σε νέα φάση στις γερμανικές οδούς, καθώς ένα πιλοτικό πρόγραμμα στη Autobahn A6 της Βαυαρίας φιλοδοξεί να δώσει τη δυνατότητα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ανανεώνουν την ενέργειά τους εν κινήσει. Έχουμε δει και στο παρελθόν τέτοιου είδους εγχειρήματα από το Ισραήλ αλλά και στη Νορβηγία οπότε δεν είναι κάτι καινούργιο. Στο τμήμα μεταξύ Amberg-West και Sulzbach-Rosenberg, κατασκευάζεται μια λωρίδα περίπου ενός χιλιομέτρου όπου κάτω από το οδόστρωμα τοποθετούνται χάλκινα κυκλώματα επαγωγικής φόρτισης. Η ιδέα είναι απλή αλλά φιλόδοξη καθώς τα ειδικά εξοπλισμένα οχήματα κινούνται πάνω από αυτά τα κυκλώματα, ένα μαγνητικό πεδίο μεταβιβάζει ρεύμα στους δέκτες που βρίσκονται στο κάτω μέρος των μπαταριών τους, επιτρέποντας τη φόρτιση χωρίς να χρειάζεται στάση.

Το βασικό πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι ότι η φόρτιση γίνεται ακόμα κι αν το όχημα απέχει λίγα εκατοστά από το έδαφος, καθιστώντας την ιδανική για γρήγορη εναλλαγή σε αυτοκινητόδρομο. Τα εργασίες ενσωμάτωσης των κυκλωμάτων επεκτείνονται σε μια συνολική ζώνη 5,7 χιλιομέτρων, στο κομμάτι κοντά στον σταθμό Oberpfälzer Alb Nord με κατεύθυνση προς Νυρεμβέργη. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει στην αγορά κάποιο αυτοκίνητο που να υποστηρίζει το συγκεκριμένο σύστημα, αλλά τα πρώτα δοκιμαστικά οχήματα αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέσα στο τέλος Ιουλίου ή τις αρχές Αυγούστου, ώστε να συλλέξουν δεδομένα για την αποδοτικότητα, την πολυπλοκότητα εγκατάστασης και το κόστος λειτουργίας.

Η πατέντα αυτή ανήκει στην ElectReon, μια εταιρεία που ειδικεύεται στις υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης επί οδοστρωμάτων. Αν και παρόμοιες δοκιμές έχουν ήδη γίνει σε αστικά κέντρα όπως η Καρλσρούη και το Balingen, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί την πρώτη εγκατάσταση επαγωγικών κυκλωμάτων σε γερμανικό αυτοκινητόδρομο, γεγονός που την καθιστά σταθμό για το μέλλον της κινητικότητας με μηδενικούς ρύπους.

Στο εγχείρημα συμμετέχει ένα ευρύ δίκτυο ακαδημαϊκών και βιομηχανικών φορέων, με το Ινστιτούτο FAPS του Πανεπιστημίου FAU Erlangen-Nürnberg, το TH Nürnberg και αρκετές τεχνολογικές εταιρείες στενά εμπλεκόμενες στις εργασίες. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και την κρατική Autobahn GmbH, ενώ παράλληλα η τοπική κυβέρνηση της Βαυαρίας στηρίζει με 7,5 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2027 το νέο E-Road-Center του Fraunhofer IISB στην Hallstadt (κοντά στο Bamberg), με σκοπό να εξελιχθεί σε κεντρικό κόμβο έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογιών επαγωγικής φόρτισης.

Εάν τελικά αποδειχθεί ότι το σύστημα λειτουργεί αξιόπιστα και οικονομικά, η ευρύτερη υιοθέτηση τέτοιων λωρίδων θα μπορούσε να επιτρέψει στα ηλεκτρικά οχήματα να κινούνται μεγάλες αποστάσεις χωρίς ενδιάμεσες στάσεις για φόρτιση. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων θα μειωθεί το άγχος για την αυτονομία, καθώς το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων θα τροφοδοτεί συνεχώς τις μπαταρίες εν κινήσει. Το εγχείρημα της A6, λοιπόν, είναι ένα πρώτο βήμα προς ένα μέλλον όπου η οδήγηση χωρίς διακοπές για φόρτιση θα γίνει πράξη, φέρνοντας την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στην καθημερινότητά μας.

{alertInfo}Ακολουθήσετε το Tech News in Greek στο Facebook, στο X και στο Google News για να μαθαίνετε άμεσα όλα τα νέα.