Tesla Robotaxi: Ο επόπτης ασφαλείας κυριαρχεί στην πρεμιέρα στο Όστιν
Αντίθετα με τις διακηρύξεις περί πλήρους αυτονομίας, η υπηρεσία του Όστιν θα λειτουργεί μέσα σε ένα σαφώς καθορισμένο γεωφράκτη και με υποστήριξη τηλεχειρισμού. Το συγκεκριμένο εγχείρημα διαφέρει ριζικά από τις μεγαλύτερες υποσχέσεις της Tesla για πλήρη "Full Self-Driving" εμπειρία στα αυτοκίνητα του ευρέος κοινού. Μάλιστα, παρά τις θριαμβικές δηλώσεις του Elon Musk για δοκιμές "χωρίς οδηγό", οι επιτόπιοι έλεγχοι έδειξαν πως σε κάθε όχημα υπάρχει πάντα ένας υπάλληλος της εταιρείας, καθισμένος στη θέση του συνοδηγού, με τη δυνατότητα να διακόψει την πορεία ή να ζητήσει στοπ.
Σε σύγκριση με τον "ανεξάρτητο" πιλότο της Waymo, που δοκιμάστηκε για έξι μήνες με συνοδό και έξι μήνες χωρίς, πριν την επίσημη εμπορική εκκίνηση στην ίδια περιοχή νωρίτερα φέτος, η Tesla φαίνεται να κινείται πίσω. Σαν να πρόκειται για επικοινωνιακό τέχνασμα: η ίδια δημόσια πλατφόρμα FSD, με τον "χειριστή" απλώς να μετακινείται στο κάθισμα του συνοδηγού, ώστε η εταιρεία να ανακοινώσει ότι όντως "εκκίνησε το robotaxi τον Ιούνιο".
Οι όροι συμμετοχής προσφέρουν επιπλέον στοιχεία του περιορισμένου αυτού εγχειρήματος δελτία ταυτότητας, κάρτα πληρωμών, σεβασμός των κανόνων συμπεριφοράς, απαγόρευση χρήσης αλκοόλ, τσιγάρου ή ναρκωτικών στο εσωτερικό, καθώς και πλήρης απαγόρευση τεχνικών παρεμβάσεων ή κατασκοπείας των χαρακτηριστικών του οχήματος. Το ωράριο λειτουργίας περιορίζεται από τις 6:00 π.μ. ως τα μεσάνυχτα, με απενεργοποίηση σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες και αδήριτη αποσαφήνιση πως μόνο οι προνομιακοί καλεσμένοι της Tesla θα έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή.
Εν κατακλείδι, παρότι η παρουσία του "επόπτη" καθιστά την πρώτη έκδοση της υπηρεσίας πιο ασφαλή από το ενδεχόμενο πλήρους αυτονομίας χωρίς επίβλεψη, αποκαλύπτει ταυτόχρονα τις αθέατες αδυναμίες του εγχειρήματος. Η Tesla δεν έχει ακόμη λύσει τα βαθύτερα τεχνικά ζητήματα της αυτο-οδήγησης και εστιάζει περισσότερο στην επικοινωνιακή πλευρά παρά στην ουσιαστική εξέλιξη. Εν τω μεταξύ, οι ανταγωνιστές, όπως η Waymo, προσφέρουν ήδη μια εμπειρία χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για την οποία οι χρήστες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν και παραπάνω από το αντίτιμο ενός Uber. Η σκαλωσιά της πλήρους αυτονομίας παραμένει, λοιπόν, ζητούμενο.