Έκδοση Προσωπικού Αριθμού και μέσω ΚΕΠ



Η ψηφιοποίηση του κράτους κάνει ακόμη ένα βήμα μπροστά Από τις 3 Ιουνίου 2025, οι πολίτες μπορούν πλέον να αποκτούν τον Προσωπικό Αριθμό (Π.Α) όχι μόνο μέσω της online πλατφόρμας myInfo, αλλά και με φυσική παρουσία, μέσω των ΚΕΠ και των έμμισθων προξενικών αρχών του εξωτερικού.

Η συγκεκριμένη δυνατότητα έρχεται ως προέκταση της εφαρμογής "myInfo  Επιβεβαίωση Στοιχείων Πολιτών", που ενσωματώθηκε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη και αποσκοπεί στη διασταύρωση και επιβεβαίωση των προσωπικών στοιχείων των πολιτών, όπως είναι καταχωρημένα στα βασικά κρατικά μητρώα.

Για όσους πολίτες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (π.χ. δεν διαθέτουν taxisnet κωδικούς ή δεν έχουν δηλωμένο κινητό στο ΕΜΕπ), η νέα διαδικασία προσφέρει μια εναλλακτική λύση δια ζώσης. Μέσω εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων, τα ΚΕΠ και τα προξενεία μπορούν πλέον να εξυπηρετούν:

  • Πολίτες που δεν έχουν καταχωρημένο αριθμό κινητού στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.

  • Γονείς ή κηδεμόνες που θέλουν να επιβεβαιώσουν στοιχεία ή να εκδώσουν Π.Α. για ανήλικα μέλη της οικογένειας.

  • Εκπροσώπους ατόμων που τελούν υπό δικαστική συμπαράσταση.

  • Πολίτες χωρίς πρόσβαση σε διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.


Η διαδικασία δεν περιορίζεται μόνο στην απόκτηση του Π.Α. Παράλληλα, πραγματοποιείται και διασταύρωση των δηλωμένων στοιχείων του πολίτη στα διάφορα μητρώα (όπως ληξιαρχείο, μητρώο ΑΜΚΑ κ.λπ.), διασφαλίζοντας την ορθότητα και την ενιαία καταγραφή τους. Ήδη από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας της υπηρεσίας, 770 πολίτες εξυπηρετήθηκαν μέσω των νέων καναλιών.

Μέχρι στιγμής, περισσότεροι από 420.500 πολίτες έχουν αποκτήσει Προσωπικό Αριθμό, ένα μοναδικό ψηφιακό αναγνωριστικό που συνδέεται με όλες τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.

Μέσα από την πλατφόρμα myInfo έχουν εντοπιστεί πάνω από 128.900 περιπτώσεις ασυμφωνίας στοιχείων σε διαφορετικά μητρώα, κάτι που έδωσε το έναυσμα για αυτοματοποιημένες διορθώσεις και καλύτερη ψηφιακή ενοποίηση.

Έχουν εκδοθεί 31.250 νέες ταυτότητες που περιλαμβάνουν τον Προσωπικό Αριθμό, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη διαλειτουργικότητα και τη διαφάνεια.

Η παροχή της δυνατότητας φυσικής εξυπηρέτησης για την έκδοση Π.Α. αποτελεί σημαντική καινοτομία προς ένα πιο προσβάσιμο, ασφαλές και φιλικό ψηφιακό κράτος. Ειδικά για όσους αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, η λύση μέσω ΚΕΠ και προξενείων εξασφαλίζει ότι κανείς δεν μένει πίσω στη μετάβαση προς την ψηφιακή εποχή.


{alertInfo}Ακολουθήσετε το Tech News in Greek στο Facebook, στο X και στο Google News για να μαθαίνετε άμεσα όλα τα νέα.