Φτιάξτε μόνοι σας στο μέλλον εξαρτήματα του αυτοκινήτου σας!
Έχουμε αναφερθεί ξανά στην 3D εκτύπωση ή εκτύπωση 3 διαστάσεων (3D printing). Μια τεχνολογία η οποία αυτή την στιγμή βρίσκεται σε πλήρως αναπτυσσόμενο στάδιο και σημαίνει ακριβώς ό,τι και η συμβατική εκτύπωση, μόνο που γίνεται σε τρείς διαστάσεις σε αντίθεση με τα δυσδιάστατα σχέδια του εκτυπωτή. Δηλαδή, ένα τρισδιάστατα σχεδιασμένο αντικείμενο στον υπολογιστή μεταφέρεται στον υλικό κόσμο αυτό κάθε αυτό.
Έχοντας λοιπόν αναφερθεί στο παρελθόν πιο αναλυτικά σε αυτό, δεν θα επεκταθούμε στην περαιτέρω ανάλυση του όρου.
Συγχρόνως, είχαμε δει και ένα σχετικό άρθρο του Bασίλη Kωστάκη, ιδρυτή του P2P Lab και research fellow πανεπιστημιακών & ερευνητικών ιδρυμάτων και για το βιβλίο του με τίτλο: “Oμότιμο Mανιφέστο”.
To θέμα, όπως και να έχει, είναι πως η 3D εκτύπωση, μπορεί να έχει απεριόριστες διαστάσεις, καθώς ήδη μιλάμε για όχι και τόσο μελλοντικές εκτυπώσεις ανθρώπων! Συνεπώς, το να λέμε πως κάποια στιγμή, θα μπορεί κάποιος να σχεδιάζει μα και να εκτυπώνει το εσωτερικό του αυτοκινήτου του, δεν είναι και τόσο τρελό: Ένα αυτοκίνητο με τμήματα/εξαρτήματα do-it-yourself (DIY = φτιάξτε τα μόνοι σας), που μπορούν να γίνουν με τη χρήση 3D εκτυπωτών και είναι σίγουρο ότι θα κάνει τρελές πωλήσεις. Και δεν μιλάμε για το «θα…» -που το έσπειραν και δεν φύτρωσε-. Είναι κάτι που, λίαν συντόμως, θα γίνει σε μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων.
Και αυτή είναι η μία μόνο ένα από τις πέντε σαγηνευτικές ιδέες της Ανοιχτής πλατφόρμας που σχεδίασε η Fusebox για να μας κάνει να ξανασκεφτούμε τον εσωτερικό… «χαρακτήρα» που θα μπορούσε να έχει το αυτοκίνητο του μέλλοντος.
Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι η Fusebox είναι μία διαδικτυακή εφαρμογή που τον Ιανουάριο του 2012 τα δικαιώματά της μεταβιβάστηκαν, από την TeraTech, σε μια ομάδα προγραμματιστών οι οποίοι αφαίρεσαν τα πνευματικά δικαιώματα και έθεσαν το πλαίσιο εργασίας στα χέρια της κοινότητας.
Η ανάθεση έγινε τον Οκτώβριο του 2013 από την Ελβετική κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων Ecole Polytechnique fédérale de Lausanne (EPFL), σε συνεργασία με την Γαλλική PSA Peugeot Citroën.
Και οι πέντε ιδέες έτυχαν φυσικά της ενθουσιώδους αποδοχής τόσο των φοιτητών και των αποφοίτων όσο και των εργαζομένων του πανεπιστημίου στο EPFL Innovation Park.
Και να φανταστείτε πως η ιδέα ενός αυτοκινήτου με εσωτερικά τμήματα DIY δεν ήταν καν η ιδέα που κέρδισε τις υπόλοιπες τέσσερις. Είναι, όμως, σίγουρα αυτή που έχει τις μεγαλύτερες δυνατότητες να… «σκίσει».
Για να καταλάβετε για τι μιλάμε, αρκεί να αναφέρουμε και μια ακόμα ιδέα τους από αυτές τις πέντε που κέρδισαν τις εντυπώσεις. Σκέφτηκαν ακόμα και το «χτίσιμο» αυτοκινήτων Connected Group Trip.
Μιλάμε για αυτοκίνητα που θα έχουν συνεχή επικοινωνία μεταξύ τους, σε πραγματικό χρόνο. Θα έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης κλήσεων με τα άλλα αυτοκίνητα για να γνωστοποιούν τη θέση τους και να μοιράζονται ακόμα και την ίδια μουσική. Κάθε αυτοκίνητο μπορεί να αφοσιωθεί σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα, όπως ο ύπνος ή το φαγητό και να την αναλαμβάνουν εκ περιτροπής.
Η ιδέα θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί για να συνδέσει οχήματα των οποίων οι επιβάτες αρχικά δεν γνωρίζουν ο ένας τον άλλο, σαν ένα «social κοινωνικό δίκτυο εντός του αυτοκινήτου». Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί τους θα μπορούν να αναζητούν και να βρίσκουν ανθρώπους που πηγαίνουν στον ίδιο προορισμό.
Έχοντας λοιπόν αναφερθεί στο παρελθόν πιο αναλυτικά σε αυτό, δεν θα επεκταθούμε στην περαιτέρω ανάλυση του όρου.
Συγχρόνως, είχαμε δει και ένα σχετικό άρθρο του Bασίλη Kωστάκη, ιδρυτή του P2P Lab και research fellow πανεπιστημιακών & ερευνητικών ιδρυμάτων και για το βιβλίο του με τίτλο: “Oμότιμο Mανιφέστο”.
To θέμα, όπως και να έχει, είναι πως η 3D εκτύπωση, μπορεί να έχει απεριόριστες διαστάσεις, καθώς ήδη μιλάμε για όχι και τόσο μελλοντικές εκτυπώσεις ανθρώπων! Συνεπώς, το να λέμε πως κάποια στιγμή, θα μπορεί κάποιος να σχεδιάζει μα και να εκτυπώνει το εσωτερικό του αυτοκινήτου του, δεν είναι και τόσο τρελό: Ένα αυτοκίνητο με τμήματα/εξαρτήματα do-it-yourself (DIY = φτιάξτε τα μόνοι σας), που μπορούν να γίνουν με τη χρήση 3D εκτυπωτών και είναι σίγουρο ότι θα κάνει τρελές πωλήσεις. Και δεν μιλάμε για το «θα…» -που το έσπειραν και δεν φύτρωσε-. Είναι κάτι που, λίαν συντόμως, θα γίνει σε μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων.
Και αυτή είναι η μία μόνο ένα από τις πέντε σαγηνευτικές ιδέες της Ανοιχτής πλατφόρμας που σχεδίασε η Fusebox για να μας κάνει να ξανασκεφτούμε τον εσωτερικό… «χαρακτήρα» που θα μπορούσε να έχει το αυτοκίνητο του μέλλοντος.
Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι η Fusebox είναι μία διαδικτυακή εφαρμογή που τον Ιανουάριο του 2012 τα δικαιώματά της μεταβιβάστηκαν, από την TeraTech, σε μια ομάδα προγραμματιστών οι οποίοι αφαίρεσαν τα πνευματικά δικαιώματα και έθεσαν το πλαίσιο εργασίας στα χέρια της κοινότητας.
Η ανάθεση έγινε τον Οκτώβριο του 2013 από την Ελβετική κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων Ecole Polytechnique fédérale de Lausanne (EPFL), σε συνεργασία με την Γαλλική PSA Peugeot Citroën.
Και οι πέντε ιδέες έτυχαν φυσικά της ενθουσιώδους αποδοχής τόσο των φοιτητών και των αποφοίτων όσο και των εργαζομένων του πανεπιστημίου στο EPFL Innovation Park.
Και να φανταστείτε πως η ιδέα ενός αυτοκινήτου με εσωτερικά τμήματα DIY δεν ήταν καν η ιδέα που κέρδισε τις υπόλοιπες τέσσερις. Είναι, όμως, σίγουρα αυτή που έχει τις μεγαλύτερες δυνατότητες να… «σκίσει».
Για να καταλάβετε για τι μιλάμε, αρκεί να αναφέρουμε και μια ακόμα ιδέα τους από αυτές τις πέντε που κέρδισαν τις εντυπώσεις. Σκέφτηκαν ακόμα και το «χτίσιμο» αυτοκινήτων Connected Group Trip.
Μιλάμε για αυτοκίνητα που θα έχουν συνεχή επικοινωνία μεταξύ τους, σε πραγματικό χρόνο. Θα έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης κλήσεων με τα άλλα αυτοκίνητα για να γνωστοποιούν τη θέση τους και να μοιράζονται ακόμα και την ίδια μουσική. Κάθε αυτοκίνητο μπορεί να αφοσιωθεί σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα, όπως ο ύπνος ή το φαγητό και να την αναλαμβάνουν εκ περιτροπής.
Η ιδέα θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί για να συνδέσει οχήματα των οποίων οι επιβάτες αρχικά δεν γνωρίζουν ο ένας τον άλλο, σαν ένα «social κοινωνικό δίκτυο εντός του αυτοκινήτου». Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί τους θα μπορούν να αναζητούν και να βρίσκουν ανθρώπους που πηγαίνουν στον ίδιο προορισμό.
Αν θέλετε να ρίξετε μια ματιά και στις υπόλοιπες τρεις ιδέες τους, δεν έχετε παρά να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα τους. Και οι πέντε ιδέες τους που βραβεύτηκαν θα υλοποιηθούν από την κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων PSA Peugeot Citroën, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο EPFL.
Ένα είναι σίγουρο η Open Source και η κοινότητα του Ελεύθερου Λογισμικού θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία των σαγηνευτικών αυτών ιδεών.
Δεν υπάρχουν σχόλια