Τα eSports γίνονται βιομηχανία εκατομμυρίων
Στο club των «μεγάλων» μπαίνουν δυναμικά και με γοργούς ρυθμούς τα ηλεκτρονικά αθλήματα (eSports) τα οποία διεκδικούν την θέση τους δίπλα στη βιομηχανία του παραδοσιακού αθλητισμού. Η διαφορά των ηλεκτρονικών με τα κανονικά αθλήματα είναι ότι αντί να εξελίσσονται σε γήπεδα εξελίσσονται στις οθόνες των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Το κοινό τους; Τα έσοδα και των δύο μετρούνται σε δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχουν και εκατομμύρια φανατικούς οπαδούς.
Σύμφωνα με έρευνα της PayPal, που έγινε σε συνεργασία με τη SuperData, μόνο στην Ευρώπη η αξία της αγοράς του ψηφιακού gaming υπερβαίνει τα 300 εκατ. δολάρια, ξεπερνώντας τα 23 εκατομμύρια φανατικούς οπαδούς.
Στην Ελλάδα τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα αγγίζουν τα 800.000 δολάρια, καταγράφοντας αύξηση πάνω από 10% ετησίως. Υπολογίζεται ότι το 2017 τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα θα φτάσουν τα 880.000 δολάρια και τα 1,12 εκατ. ευρώ το 2018.
Ο αριθμός των ένθερμων υποστηρικτών των eSports ολοένα και αυξάνεται. Σήμερα, υπολογίζεται ότι υπάρχουν σχεδόν 263.000 θεατές στην Ελλάδα, αριθμός που αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί το 2018.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς προβλέπεται να αγγίξει το 14%, που σημαίνει ότι το 2017 τα έσοδα ενδέχεται να φτάσουν περίπου τα $343 εκατ. και το 2018 σχεδόν τα $390 εκατ. δολάρια.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες της Ευρώπης για την αγορά των eSports είναι η Ρωσία, η Γαλλία και η Ισπανία, τόσο από άποψη μεγέθους, όσο και σε σχέση με τον αριθμό των θεατών. Στη Ρωσία, τα έσοδα από τα eSports ξεπερνούν τα $35 εκατ. και ο αριθμός των υποστηρικτών τα 2 εκατ. θεατές.
Το gaming και τα eSports έχουν επιταχυνθεί τα τελευταία χρόνια και πλέον συμπεριλαμβάνουν, εκτός από παιχνίδια, και διάφορα συμπληρωματικά αξεσουάρ και υπηρεσίες, όπως skins, χαρακτήρες, όπλα και περιγραφές.
«Εξαιτίας του τεράστιου ενδιαφέροντος και της τηλεθέασης, τα τουρνουά eSports, διεξάγονται τώρα σε ολόκληρο τον κόσμο, ξεπερνώντας πολλές άλλες βιομηχανίες θεαμάτων, όπως τον παραδοσιακό αθλητισμό. Σήμερα, μερικά τουρνουά gaming συγκεντρώνουν πολύ μεγαλύτερο κοινό, ακόμα και από τα σημαντικότερα ποδοσφαιρικά παιχνίδια. Σε κάποιες χώρες - όπως η Νότια Κορέα - τα eSports θεωρούνται, πλέον, εθνικά αθλήματα», τονίζει η μελέτη.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι επαγγελματίες παίκτες eSports υποστηρίζονται, σήμερα, από κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως, οι οποίες τους παρέχουν υψηλής ποιότητας λογισμικό hardware και αξεσουάρ gaming. Εντούτοις, εκτός του ότι έχουν πρόσβαση στον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό, κερδίζουν και πολλά χρήματα εξασκώντας αυτό το επάγγελμα. Τα μεγαλύτερα αστέρια των eSports παιχνιδιών, όπως το League of Legends (multiplayer online battle arena με μία από τις μεγαλύτερες κοινότητες των eSports), λέγεται ότι κερδίζουν ακόμα και $150.000 ετησίως.
Η έρευνα των SuperData και PayPal για τη βιομηχανία των ηλεκτρονικών αθλημάτων αναλύει την κατάσταση του ανταγωνιστικού gaming σε οκτώ ευρωπαϊκές αγορές (Τσεχική Δημοκρατία, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Πολωνία, Ρωσία και Ισπανία).
Πηγή
Σύμφωνα με έρευνα της PayPal, που έγινε σε συνεργασία με τη SuperData, μόνο στην Ευρώπη η αξία της αγοράς του ψηφιακού gaming υπερβαίνει τα 300 εκατ. δολάρια, ξεπερνώντας τα 23 εκατομμύρια φανατικούς οπαδούς.
Στην Ελλάδα τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα αγγίζουν τα 800.000 δολάρια, καταγράφοντας αύξηση πάνω από 10% ετησίως. Υπολογίζεται ότι το 2017 τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα θα φτάσουν τα 880.000 δολάρια και τα 1,12 εκατ. ευρώ το 2018.
Ο αριθμός των ένθερμων υποστηρικτών των eSports ολοένα και αυξάνεται. Σήμερα, υπολογίζεται ότι υπάρχουν σχεδόν 263.000 θεατές στην Ελλάδα, αριθμός που αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί το 2018.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς προβλέπεται να αγγίξει το 14%, που σημαίνει ότι το 2017 τα έσοδα ενδέχεται να φτάσουν περίπου τα $343 εκατ. και το 2018 σχεδόν τα $390 εκατ. δολάρια.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες της Ευρώπης για την αγορά των eSports είναι η Ρωσία, η Γαλλία και η Ισπανία, τόσο από άποψη μεγέθους, όσο και σε σχέση με τον αριθμό των θεατών. Στη Ρωσία, τα έσοδα από τα eSports ξεπερνούν τα $35 εκατ. και ο αριθμός των υποστηρικτών τα 2 εκατ. θεατές.
Το gaming και τα eSports έχουν επιταχυνθεί τα τελευταία χρόνια και πλέον συμπεριλαμβάνουν, εκτός από παιχνίδια, και διάφορα συμπληρωματικά αξεσουάρ και υπηρεσίες, όπως skins, χαρακτήρες, όπλα και περιγραφές.
«Εξαιτίας του τεράστιου ενδιαφέροντος και της τηλεθέασης, τα τουρνουά eSports, διεξάγονται τώρα σε ολόκληρο τον κόσμο, ξεπερνώντας πολλές άλλες βιομηχανίες θεαμάτων, όπως τον παραδοσιακό αθλητισμό. Σήμερα, μερικά τουρνουά gaming συγκεντρώνουν πολύ μεγαλύτερο κοινό, ακόμα και από τα σημαντικότερα ποδοσφαιρικά παιχνίδια. Σε κάποιες χώρες - όπως η Νότια Κορέα - τα eSports θεωρούνται, πλέον, εθνικά αθλήματα», τονίζει η μελέτη.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι επαγγελματίες παίκτες eSports υποστηρίζονται, σήμερα, από κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως, οι οποίες τους παρέχουν υψηλής ποιότητας λογισμικό hardware και αξεσουάρ gaming. Εντούτοις, εκτός του ότι έχουν πρόσβαση στον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό, κερδίζουν και πολλά χρήματα εξασκώντας αυτό το επάγγελμα. Τα μεγαλύτερα αστέρια των eSports παιχνιδιών, όπως το League of Legends (multiplayer online battle arena με μία από τις μεγαλύτερες κοινότητες των eSports), λέγεται ότι κερδίζουν ακόμα και $150.000 ετησίως.
Η έρευνα των SuperData και PayPal για τη βιομηχανία των ηλεκτρονικών αθλημάτων αναλύει την κατάσταση του ανταγωνιστικού gaming σε οκτώ ευρωπαϊκές αγορές (Τσεχική Δημοκρατία, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Πολωνία, Ρωσία και Ισπανία).
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια